SENDE YAZ , FARKIN OLSUN...

25 Mayıs 2010 Salı

Can Güldoğan'dan DataGridView Kullanımı




Öncelikle Sevgili Kardeşimin Blog Adresini Eklemek İstedim...Oradan Da Detaylı Bilgi Alabilirsiniz.
http://devexper.blogspot.com

Datagridview Kullanımı
Daha önceki yazımda database'i projemize ekledik.. Şimdi bir form application da database'imizdeki verileri nasıl çekeceğiz ve kullanıcıya göstereceğiz onu anlatacağım..

Tabi öncelikle biraz basitçe bazı ön şeyler anlatacağım (profesyöneller kızacak )

1- Öncelikle bir sql server a bağlantı yapmamız lazım..
2- Bağlantı yaptıktan sonra bir ADAPTOR oluşturmamız lazım..
3- Bir DATA SET oluşturmamız lazım ( ki bu DATASET'ı gridview değerleri göstermek için kullanıyor yani geçici bir yazboz tahtası olarak düşünelim)
4- ADAPTOR'umuz DATASET'imizin içini dolduran tek araç (Yani bu yazboz tahtasını adaptör kullanıyor birtek). Bu araç data setimizi doldursun..
5- DATAGRIDVIEW 'ımızda bu ADAPTORUN yazdığı DATASET'ın içindekileri bize göstersin..

Şimdi ben size öncelikle ilgili c# kodunu veriyorum..



string sql = "select * from student"; // tipik bir sql komutu

SqlConnection connection = new SqlConnection("Data Source=sunucu_adı;Initial Catalog=database_adi;Integrated Security=True"); // Bağlantı Connection String ile yapıldı
connection.Open();

SqlDataAdapter adaptor= new SqlDataAdapter(sql, connection);
// adaptor oluşturduk ve içine sql ile connection nesnelerini attık..
DataSet can = new DataSet();
// can diye bir data set oluşturdum
adaptor.Fill(can, "xx");
//adaptor can data setinin için sql sorgumuzun cevabı ile doldurdu ve xx diye bir tabloya attı
dataGridView1.DataSource = can.Tables[0];
// data gridview1 imizin data soruce u can datasetimizin ilk tablosu olsun dedik..
connection.Close();
// bağlantımızı sonlandırdık..

Yukarıdaki kodu kısaca size açıkladım.. Açıkçası burada yazmak bek kolay olmuyor..
Şimdi bir windows application oluşturup bu kodu deneyelim..

Öncelikle bir buton ve data gridview ekleyelim




Amacımız butona basınca sql sorgumuzun çalışması... Şimdi button1 e tıklayıp kodumuzu ekleyelim..




Eklediğimiz kod yukarıdakinin aynısı ama bir tek fark var
sunucu adınız ve data base adınız farlı olabilir
ben sunucu olarak localhost yazdım ve data base'imde school sizin kiler farklı olabilir..
Artı bu şekilde data base'e erişmek istiyorsanız ( Ki ben bir çok program yazdım bu şekilde birçok değeri rahatlıkla işleye biliyorum.. Neyse Konu yb değil )

using System.Data.SqlClient;

satırını başa eklemeyi unutmayın (ki resimde altını kırmızı çizdim)

neyse efendim tüm bunları yaptıktan sonra programı run yapalım



form önce bu şekilde görünüyor..
Biz kodumuzu butona tıklanınca değişiklik olsun diye yazdık..
Butona tıklayınca aşağıdaki sonucu almanız içten bile değil :))



İlerleyen günlerde datagridview hakkında daha ileri seviye şeyler anlatacağım..
Tavsiyem internetteki videoları da izlemeniz.
Çokta sıfıra inerek anlatmıyorum biliyorum ama blogger ortamında yazı yayınlamak hemde istediğiniz gibi yayınlamak pekte kolay değil açıkçası..
Biraz birşeyler bilen arkadaşlar için çok kolay gelecek bu yazılar.. Ama sıfır bilen arkadaşlar kendilerini epeybir geliştirmek zorundalar.. Çünkü hiç visual c# bilmeyen arkadaşlar değilde bilipte bu konularda eksikliği olan projesi olan arkadaşları hedefleyip onlara göre yazıyorum..

İyi Çalışmalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder